Zo ziet de ICT-afdeling van een moderne organisatie eruit | ITCOMS

De ICT afdeling
van een moderne organisatie

Nieuwe wetten en regels vliegen ons om de oren. Niets lijkt zo belangrijk als veilig online werken, zonder dat persoonsgegevens zomaar op straat komen te liggen. Hoewel dit voor nu en voor de toekomst veel voordelen kent, kan dit voor traditionele bedrijven grote gevolgen hebben voor de huidige manier van werken. Door nu de overstap te maken naar de inzet van clouddiensten voor jouw organisatie, krijg je meer grip op een veilige werkplek en een veilige opslag van data. Wij vertellen je er graag meer over.

 

Overstap naar de cloud

We zien tegenwoordig steeds vaker dat jonge werknemers het liefst op hun eigen devices blijven werken. Maar hoe kun je dit op een verantwoorde manier integreren, zonder dat de beveiliging eronder lijdt? We zien dat een traditionele ICT-afdeling nog altijd moeite heeft met ingewikkelde vraagstukken op het gebied van beveiliging. Dit kan een goede reden zijn om overstap te maken naar de cloud. Door bepaalde zaken te automatiseren kun je de huidige ICT-afdeling flexibeler inrichten, voorzien van een ander takenpakket en enorm wat kosten besparen.

 

4 pijlers voor de moderne ICT organisatie

Het grote verschil tussen de traditionele en moderne ICT-afdeling is de teamsamenstelling. De traditionele organisatie bestaat uit een team van collega’s met dezelfde expertise. Bij een moderne organisatie werken multidisciplinaire teams, die verantwoordelijk zijn voor een product of dienst, juist veel samen. De werkwijze is anders, evenals de organisatie van de ICT-afdeling. Vier clusters binnen de ICT-afdeling van een moderne cloud-organisatie zijn:

  • Leiderschap is van belang. Oftewel: de plek waar managers en beleidsmedewerkers actief zijn met de visie, strategie en tactische bedrijfsvoering.
  • De organisatie kan zich onderscheiden van de concurrent middels Business ICT. Dit is onderdeel van de kernzaken van de organisatie.
  • Uiteraard is het van belang dat iedereen binnen de organisatie profijt heeft van de ICT-diensten. We noemen dit ook wel Employee ICT. Je kunt hierbij denken aan ondersteuning van de servicedesk of de werkplek van een medewerker.
  • Ten slotte is het belang dat de infrastructuur klopt, ofwel: ICT voor ICT, zoals de monitoring van beveiliging binnen de organisatie.

Ben je ook benieuwd geworden?

Laat ons weten waar we je mee kunnen helpen. Neem vrijblijvend contact met ons op.

  • Weten wat wij voor je onderneming kunnen betekenen?

    Wij bellen je graag even hierover!

Telefoonnummer 076-2600044 Mail ons info@itcoms.nl Schrijf je in voor de nieuwsbrief
  • Referentie ITCOMS - Cisco
  • Referentie ITCOMS - Broadsoft
  • Referentie ITCOMS - Microsoft 365
  • Referentie ITCOMS - Dell
  • Acronis
  • Referentie ITCOMS - T-mobile
  • Referentie ITCOMS - DrayTek
  • Referentie ITCOMS - Jabra
  • Referentie ITCOMS - Microsoft 365
  • Referentie ITCOMS - Fortinet
  • Referentie ITCOMS - Gigaset
  • Referentie ITCOMS - KPN
  • Referentie ITCOMS - Yealink
  • Teamviewer - ITCOMS Roosendaaal